ساخت مسیر کمربندی بندر Lilas
تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:, | 16:42 | نویسنده : Seyyedeh Mozhdeh Bagheri
نیاز به پوشاندن مسیر کمربندی بندر Lilas پاسخی به درخواست مردم برای لذت بردن از کیفیت مناسب زندگی و محیط زیست شهری دوستانه بود.

معماری نیوز: نیاز به پوشاندن مسیر کمربندی بندر Lilas پاسخی به درخواست مردم برای لذت بردن از کیفیت مناسب زندگی و محیط زیست شهری دوستانه بود.

اصولاً آنها خواستار محیطی بودند که درخت و فضای سبز داشته باشد که بتوانند به راحتی قدم بزنند ، بازی کنند و از طبیعت و آرامش آن لذت ببرند.

شهر پاریس مایل بود که لینک‌های شهری را بازسازی کند و یا با شهرهای همسایه Lilas و Pré Saint Gervais ارتباط برقرار سازد و به همین منظور ایستگاه اتوبوس ساخت و میزبان سیرک دائمی شد.

این پروژه به منظور ایجاد ارتباط بین دو سمت مسیر کمربندی ارائه شد و تأکید آن بر استفاده از پیاده‌رو و دوچرخه بدون کم کردن ازدحام اطراف آن بود.
شهر پاریس این پروژه را به شرکت خصوصی SEMAVIP، تیمی متشکل از برنامه‌ریزان شهری و معماران منظر، محول کرد .



در ابتدا، آنها اندازه ، موقعیت باغ ، موقعیت ایستگاه اتوبوس و سیرک و مسیر پیاده‌رو را بررسی کردند.

این طرح به صورت مسابقه بین چندین معمار منظر در سال 2004 آغاز و در سال 2005 TERRITORIES برنده آن شد.

این پروژه ، طبیعت با زندگی شهری را در کنارهم می‌آورد. سنگ‌های بالای دیوارها و ساختمان‌ها و همچنین سقف منازل به گونه‌ای ساخته شده‌اند که آب باران را جمع می‌کنند و برای پر کردن استخر و آبیاری بوستان‌ و باغچه استفاده می‌شود.



بذر گیاهان به وسیله باد از مسیر کمربندی آورده می‌شوند و این مسئله باعث تنوع گیاهی در این قسمت شده است.

یک مسیر پیاده‌رو ساده عریض دو سمت را به هم وصل می‌کند. در نهایت یک دیدگاهی از جغرافیا و ترافیک پاریس در مسیر کمربندی ساخته خواهد شد.

بوستانی در فضای باز و بزرگ در مرکز ایجاد خواهد شد که با نقشه طرح همخوانی دارد. پوشش گیاهی در هر دو طرف به چشم می‌خورد. فضای مرکزی چمن‌کاری شده است و بوستان‌ها در محوری قرار گرفته‌اند که بلوار را به مناظر مرتبط می‌کند.



استخری که در مرکز قرار گرفته علاوه بر زیبایی برای مهار باران ساخته شده و تانکر بزرگی در زیر آن تعبیه شده است. در هر دو طرف، در زیر درختان مکان‌هایی برای بازی کودکان، کتابخانه و منازل باغبانان قرار دارد.

طبیعت بوستان‌ها مصنوعی نیست و نیاز محیط را برآورده می‌سازد. تمام قسمت‌های این باغ و حتی دیوارها برای رشد گیاهان مناسب هستند. این باغ هنوز جوان و در نوع خود جدید بوده و انقلابی برای سبک و فضای زندگی ساکنان می‌باشد. ساکنان برای گذر از مسیر کمربندی هر روز از این باغ‌ها می‌گذرند.

از طلوع تا غروب خورشید مردم انواع فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند. در طول شب، در باغ بسته است و نور را از حد عادی کمتر کرده‌اند و در نتیجه نور ملایمی فضا را کمی روشن می‌کند.






 
 

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ